kinres.com.pl

kinres.com.pl

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji to jeden z elementów badania rynku, który staje się szczególnie istotny w sytuacji, gdy dane przedsiębiorstwo chce wejść ze swoim produktem lub usługą na nowy rynek. Wtedy niezbędne staje się poznanie firm działających na tym konkretnym rynku w takiej samej lub podobnej branży. Tylko poznanie mocnych i słabych stron konkurencji umożliwi skuteczną rywalizację z nią. Żeby móc pozyskać klienta, na rynku na którym już działa konkurencja, konieczne staje się zaproponowanie takiego produktu lub usługi, który będzie lepszy od tego oferowanego przez rywali.

Staje się to niemożliwe w momencie, gdy nie ma się obiektywnej wiedzy na temat tego, co oferuje konkurencyjne przedsiębiorstwo. Z tego powodu każda firma, która chce pozyskać nowych klientów, zwłaszcza na rynku, na którym jeszcze nie ma jej produktu, powinna skorzystać z usług fachowców zajmujących się badaniami rynku.

Artykuł napisany przez: